BPMS ابزاری قدرتمند برای مدیران موفق

  •  آیا شما نیز درگیر مشکلات مدیریتی سازمان خود هستید؟

  • آیا انجام امور در سازمان شما دارای فرآیندی ساخت یافته است؟

  • آیا می‌خواهید بر تمامی امور نظارت مستقیم داشته باشید؟

  • آیا سازمان شما به سوی دولت الکترونیک حرکت کرده است؟

  • آیا علاقه دارید فرآیندهای سازمانی خود را بصورت استاندارد مکانیزه کنید؟

  • آیا علاقه دارید تغییرات احتمالی را خود بر فرآیندهای مکانیزه شده اعمال کنید؟

تنها راهکار چالش‌های فوق BPMS استاندارد است !

استاندارد BPMS  چیست؟ BPMS مخفف عبارت Business Process Management System و به معنای سیستم مدیریت فرآیندهای سازمانی (کسب و کار) است. شما با استفاده از یک BPMS استاندارد باید بتوانید تمامی فرآیندهای سازمانی خود را بصورت کامل و با حداقل کدنویسی مکانیزه کنید. BPMS استاندارد باید از زبان BPMN 2.0 که زبان استاندارد مدلسازی فرآیندهای سازمانی است، پشپیبانی کند (Business Process Management Notation). سیستم مدیریت فرآیندهای سازمان |BPMS توسط شرکت فناوری اطلاعات کارنو به صورت کاملاً استاندارد و با تکنولوژی بومی طراحی و توسعه یافته است. BPMS کارنو ابزاری است قدرتمند جهت مکانیزاسیون فرآیندهای سازمانی، با حداقل نیاز به برنامه‌نویسی و در کمترین زمان ممکن.   BPMS کارنو چگونه کار می‌کند؟

  • ابتدا فرآیندهای سازمانی کاندید برای مکانیزه شدن احصا و سپس توسط تیم متخصص کارنو شناسایی می‌گردد

  • در مرحله بعد، فرآیندهای شناسایی شده با استفاده از زبان‌های استاندارد مستندسازی می‌شود

  • سپس فرآیندهای شناسایی و مستندسازی شده با رویکرد الکترونیک بازطراحی می‌شود

  • در این مرحله فرآیندهای بازطراحی شده با زبان BPMN 2 مستندسازی می‌شود

  • در مرحله بعد، فرآیندهای بازطراحی و مستندسازی شده در BPMS کارنو بصورت الکترونیکی و بدون کدنویسی پیاده‌سازی می‌شود

  • در پایان فرآیندهای مکانیزه شده تست و اسکالزدایی شده و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

6 مرحله ساخت فرآیند در BPMS

1. طراحی مدل فرآیند

Process Modeler

بصورت گرافیکی الگوی فرآیند کاری را تعریف کنید.

 

2 . طراحی مدل داده و فرم

Designing Data Model And Form Generate

بصورت گرافیکی مدل داده و فرم‌های اطلاعاتی را طراحی کنید.

3. طراحی قوانین تجاری

Designing Business Roles

بدون نیاز به کدنویسی قوانین تجاری فرآیند را طراحی کنید

4. تعریف مجریان فرآیند

Designing Performer

چارت سازمانی را بسازید و مجریان فرآیند را تعریف کنید.

5. یکپارچه‌سازی

Integration

فرآیندهای مکانیزه شده را با سایر نرم‌افزارهای سازمان یکپارچه کنید.

6. انتشار فرآیند

Publish Process

فرآیندهای مکانیزه شده در سازمان منتشر کنید.

پیش‌نیازهای BPMS چیست؟

استراتژی سازمانی اراده مدیران سازمان جهت مکانیزه کردن فرآیندهای سازمانی اولین پیش‌نیاز هر سازمان به منظور پیاده‌سازی و عملیاتی‌سازی BPMS است. پیش‌نیاز دوم کسب دانش تخصصی در حوزه مدیریت فرآیندهای سازمانی و BPM توسط متولیان فاوای هر سازمان به منظور بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مبتنی بر مکانیزاسیون فرآیندهای سازمانی است. تجربه نشان داده که علت شکست اکثر پروژه‌های هوشمند‌سازی کسب و کار، از جمله BPMS، عوامل انسانی و نه عوامل فنی بوده است. در این راستا شرکت در سمینارهای تخصصی و نیز مطالعه مقاله‌های مرتبط با BPM از جمله BPMS و نیز کسب دانش تخصصی در حوزه هوشمندسازی کسب و کار (BI) توصیه می‌گردد.

پیش‌نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری BPMS کارنو را می‌توان بر روی انواع مختلفی از سرورها و سیستم عامل‌ها نصب و راه‌اندازی نمود. اما به فراخور تعداد فرآیندهای مکانیزه شده و تعداد کاربران همزمان سیستم می‌توان نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی را پیشنهاد نمود. کاربران BPMS کارنو نیازمند نصب هیچگونه افزونه‌ا‌ی بر روی کلاینت‌های خود نیستند. نرم‌افزار BPMS کارنو تحت وب است و اگر مدیران آن بخواهند می‌توانند دسترسی از طریق اینترنت را برای کاربران سیستم فرآهم کنند.

برخی از دستاوردها و مزایای سیستم BPMS

  • مدل‌سازی فرآیندها با استفاده از زبان استاندارد BMPN2

  • موتور فرم ساز پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از تمامی المان‌های رابط کاربری و انواع داده‌ای

  • قابلیت مدیریت ساختار گرافیکی و چیدمان فرم‌های تولید شده در نرم‌افزار

  • یکپارچگی با سایر نرم‌افزارهای MIS و Portal کارنو

  • ساخت و مدیریت فرآیندهای سازمانی با استفاده از رابط گرافیکی

  • قابلیت اجرای فرآیندها بصورت هوشمند و خودکار در دوره‌های زمانی دلخواه

  • قابلیت اعمال انواع اعتبارسنجی‌ها و شروط منطقی و محاسباتی(تعیین قواعد کسب‌وکار)

  • امکان ساخت و مدیریت ساختار سازمانی(چارت سازمانی) در 7 لایه

  • قابلیت مدیریت و اجرای فرآیندهای سازمانی بصورت همزمان

  • قابلیت تعریف و مدیریت پردازش‌های اتوماتیک در مراحل مختلف یک گردش کار

  • قابلیت تعیین مهلت انجام کار در هر بخش از گردش کار

  • پشتیبانی از مکان‌های جغرافیایی، حوزه‌ها، واحدها و پست‌های سازمانی

  • قابلیت لاگ‌گیری از مراحل گردش کاری طی شده به‌ صورت گرافیکی

  • پشتیبانی از ساخت فرآیندهای سازگار و انعطاف‎پذیر با انواع کسب‌وکارها

  • حداقل 46% افزایش بهره‌وری در عملیات کسب‌وکار و فرآیندهای جاری سازمان

  • احصا، شناسایی، مستندسازی و مکانیزاسیون فرآیندهای جاری سازمان

  • یکپارچگی با انواع پایگاه‌های داده موجود

  • تغییر فرآیندهای مکانیزه شده در کمترین زمان و بدون نیاز به کدنویسی

  • برقراری ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی مختلف و تصمیم‌گیری طبق اطلاعات موجود آن‌ها در حین گردش کار و فرآیند

  • امکان تعیین هشدارها در صورت عدم انجام فرآیند در زمان‌بندی انجام‌شده