مزایای داشتن وب سایت برای یک کسب و کار :

طبق تحقیقات مجله نیویورک تایمز ۴۷٪ از صاحبان کسب و کار های کوچک اعتقادی به داشتن وب سایت ندارند زیرا از تاثیر فوق العاده آن بی اطلاع هستند. این مقاله باعث ایجاد نظرات مختلفی در سایت و شبکه های اجتماعی شد. در نهایت و پس از گذشت مدتی برخی از صاحبان بنگاه های کوچک اقتصادی به این نتیجه رسیدند که سرمایه گذاری در دنیای مجازی امری ضروری در دنیای امروز است. اما سوال مهم تر اینجاست که آیا این بنگاه های کوچک به وب سایت و فروش اینترنتی نیازی دارند یا خیر؟   احتمالا شما کسب و کار هایی را می شناسید که کاملا موفق هستند اما وب سایتی ندارند؛ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر این کسب و کارها خود را از طریق اینترنت به هزاران مشتری خاموش معرفی می کردند کسب و کارشان با چه موفقیتی همراه بود و گاها میتوانستند به برند های بین المللی تبدیل شوند؟ در واقع وب سایت نسخه الکترونیکی همان بروشوری هست که احتمالا شما آن را برای معرفی خود چاپ کرده اید، اما آیا تاثیر آن به اندازه یک وب سایت است؟ منظور از وب سایت یک تارنمای حرفه ای است که به خوبی نیاز های مشتریان را پوشش دهد. مطالب باید به گونه ای انتخاب شود که مشتری با نگاه به آن به عمق کار شما و حرفه ای بودن آن پی ببرد. در اینجا تنها چند مزیت استفاده از وب سایت برای کسب و کارهای کوچک بیان می شود:

-شما نامرئی کار می کنید

با ایجاد یک وب سایت شما از حالت نامرئی در فضای اینترنتی خارج می شوید و خود را به افرادی که در پی پیدا کردن خدمات کسب و کار شما هستند معرفی می کنید. مطالعات نشان دهنده آن است که امروزه اکثر مردم قبل از اقدام به خرید یک محصول با استفاده از اینترنت به دنبال آن میگردند و اندکی تحقیق راجع به آن در فضای آنلاین انجام می دهند. آن ها در حال تایپ مشکلات و نیاز های خود در موتور های جستجو هستند و شرکت های دارای وب سایت به مانند نمایشگاهی، تمام خدمات و کسب و کار خود را در معرض نمایش آن ها قرار می دهند. اگر شما خود را از داشتن چنین امکانی محروم ساخته اید به طور واضح هیچ شانسی برای دیده شدن ندارید . به بیان دیگر شما یک شرکت نامرئی هستید.

۲-کنترل رتبه بندی کسب و کار

شما با استفاده از اصول رتبه بندی موتور های جستجو به راحتی میتوانید رتبه خود و سایت خود را بالا برده و احتمال دیده شدن و در نتیجه افزایش فروش را بالا ببرید. با ایجاد محتوای بهینه شده،  لینک های مرتبط و یک نام تجاری حرفه ای که مشتریان می خواهند با آن ارتباط برقرار کنند، خود را به عنوان یک برند در چشم موتوهای جستجو تنظیم می کنید و شانس خود را برای نشان دادن قابلیت ها در کسب وکار خود افزایش می دهید. ایجاد یک وب سایت بهینه شده به شما کمک می کند که دیدگاه های مشتریان را بفهمید و شرایط مناسب  در جهت اصلاح کار ایجاد کنید.  

۳. ایجاد ابزاری برای فروش بیشتر

یک وب سایت یک ابزار فروش قدرتمند است و به شما اجازه می دهد تا نگرانی مشتریان خود را برطرف کنید، اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری نیاز دارند به آن ها بدهید و و راه های تماس خوبی بین خود و مشتریان ایجاد کنید. مطمئنا، شما می توانید آگهی های خود را در صفحات روزنامه های زرد چاپ کنید و امیدوار باشید که در این عصر تکنولوژی و فناوری یک مشتری آن را ببیند … یا می توانید چیزی را درون وب سایت خود ایجاد کنید تا بیننده با دیدن آن مطمئن شود که شما تنها شرکتی هستید که قادر خواهید بود نیاز های او را برطرف کنید. وب سایت شما مثل حیاط خانه شماست که مشتریان می توانند در یک رابطه ی صمیمانه مدتی را در آن بگذرانند و اطلاعاتی را که می خواهند در مورد شرکت شما به دست آورند. از آن برای ایجاد اعتماد به علامت تجاری خود و دادن اطلاعات مهم خرید و ایجاد انگیزه در مشتریان استفاده کنید.

ایجاد یک چهره ی با نفوذ و قدرتمند از خود

هرچند که دنیای وب برای مدت زمانی طولانی در اختیار بشر بوده است و همینطور درست است که شما همیشه به یک وب سایت برای پیدا کردن مخاطبین خود نیازی ندارید اما داشتن یک وب سایت از تبلیغات کاغذی و تبلیغات کلامی به مراتب ساده تر است. در عین حال امروزه وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی عواملی هستند که مشتریان خاموش را به سوی شما هدایت می کنند. بر طبق تحقیقات مشتریان اینترنتی بیشتر به سمت وب سایت های پایدار  و شناخته شده و دارای سابقه گرایش دارند. آن ها می توانند در صورت نیاز، از اطلاعات به روز شده ی شما مطلع شوند. تنها با ایجاد یک وب سایت، شما فروشگاه خود را در اینترنت راه اندازی می کنید و به مشتریان نشان می دهید، این جایی است که می توانند اطلاعات مورد نظر خود را در مورد شما بیابند و با خواندن مقالاتی که نوشته اید، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما  کسب کنند. همه این ها برای شما اقتدار و نفوذ بین مشتریان ایجاد می کند. بدون داشتن یک وب سایت شما قادر نخواهید بود کسب و کار کوچک خود را به سرعت به یک برند بزرگ تبدیل کنید.    

ایجاد ارتباطی الکترونیکی میان خود و مشتریان

حتی اگر از دنیای وب متنفر هستید احتمالا از سرویس های ایمیل و جیمیل استفاده کرده اید . حال تصور کنید که ارتباطی با مشتریان داشته باشید که در هر زمان و هر مکان بتوانند نظر خود را راجع به کسب و کار شما بدهند. محققان بر این باورند که ارائه نظر از سوی مشتریان این احساس را در آن ها ایجاد می کند که صاحب آن کسب و کار هستند و خود را جزئی از شما به حساب می آورند.

کلام پایانی:

داشتن یک وب سایت در مشتریان ایجاد انگیزه کرده و آن ها را به تعقیب کردن مسائل شرکت شما ترقیب می کند. همچنین در مشتریان ایجاد اعتماد میکند و باعث می شود سایت شما را به عنوان لیست علایق خود اضافه کنند و این ارتباط، خود یکی از ابزار های فروش شماست.