سئو به طور قابل ملاحظه ای بر روی میزان دیده شدن یک سایت تاثیر گذار است. با نکات سئو حرفه ای که ترافیک سایت شما را افزایش می دهد آشنا شوید.

سئو چیست؟

این سوال پیش می آید که سئو چیست؟ و چرا بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) اهمیت دارد؟

آمار نشان می دهد که  ۸۰% از ترافیک گوگل، از طریق جستجوی کلمات کلیدی انجام می شود. بنابراین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قرار گرفتن در صدر گوگل نیاز به تحقیق و آزمون و خطا های بسیاری دارد. الگوریتم های گوگل مرتبا به روزرسانی می شود، درنتیجه اطلاع از آخرین اخبار در این زمینه حائز اهمیت است. هر روزه بیش از ۳٫۵ میلیون جستجو در گوگل انجام می شود.

گوگل در چه کشورهایی محبوب تر است؟

گوگل در کشورهای آمریکا، چین، هند و برزیل بیشترین طرفدار را دارد. کشور ما یکی از ۲۰ کشوری است که بیشترین استفاده را از این موتور جستجو دارد. بنابراین، بهینه سازی بر اساس الگوریتم های گوگل برای سایت های ایرانی حیاتی است.

بیشترین جستجوهای گوگل، در چه رابطه ای است؟

بیشترین استفاده از گوگل در آمریکا، یعنی چیزی در حدود ۷۸% است. این مقدار برای تحقیق درباره کالا یا خدمات، قبل از خرید آن می باشد. پس در هر کسب و کاری، اگر سایت شما در صفحه اول گوگل باشد، طبیعتا شانستان برای دیدن شدن و افزایش فروش بالا می رود.

۷۵% از کلیک ها، تنها سایت های قرار گرفته در صفحه اول را شامل می شوند.

این جمله نشان دهنده اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری است.

در این مقاله نکات سئو حرفه ای را برای افزایش میزان بازدید یک سایت بیان می کنیم.

در وب سایت خود به جستجو بپردازید

آیا همه صفحات وب سایت شما عنوان متا و توضیحات دارد؟

• آیا همه صفحه های سایت شما توسط کلیدواژه های سئو بهینه سازی شده است؟

• آیا ساختار URL سایت برای موتور های جستجو بهینه سازی شده است؟

URL شما باید ساده، کوتاه و برای موتور های جستجو قابل شناسایی باشد.

به طور مثال URL زیر برای موتورهای جستجو مناسب است.

https://MrSEOO.com/blog/21-bing-sds-hack

اما اگر  URL به شکل زیر باشد، قابل شناسایی نیست.

https://MrSEO.com/blog/archive/2017/05/16/ads/bing/21-hacks/post.html

در این شرایط موتور های جستجو وقت بیشتری را صرف می کنند، چون کلمات کلیدی با پوشه ها و تاریخ خراب می شود.

• آیا در هر صفحه پست ها و محتوا ها به درستی شکل گرفته اند؟

منظور از شکل گیری درست چیست؟

  1.  استفاده درست از برچست های H1  و H2 و …
  2. در هر پاراگراف تنها از ۲-۳ جمله استفاده کنید.
  3.  نکات مهم را پر رنگ کنید.

۴۳% از مردم به محتوای سایت نگاهی گذرا می کنند تا آن را به دقت بخوانند؛ بنابراین، سعی کنید آن را برای مردم آسان تر کنید.

• آیا تصاویر شما شامل کلمات کلیدی در ALT tags می باشند؟

• آیا شما از لینک در محتوای خود استفاده می کنید؟

لینک ها شامل لینک داخلی (به محتوای خود) و لینک خارجی (به محتوای وب سایت های دیگر) می باشد.

لینک ها جزء مهم ترین فاکتور های سئو می باشد و یکی از سه فاکتور اصلی گوگل به شمار می روند.

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در سایت شما وجود داشته باشد وجود عناوینی با کمتر از ۱۵ و یا بیشتر از ۶۵ کاراکتر است.

این موضوع شاید به صورت مستقیم برای سایت شما مشکلی به وجود نیاورد، اما کوتاه بودن عناوین می تواند میزان کلیک بر روی سایت شما را افزایش دهد. خب این به معنی بالا رفتن ترافیک جستجوی سایت شماست.

برچسب عناوین (h1  یا h2 )، شامل برچسب اجزاء متا نیز یکی از دیگر فاکتور های اصلی گوگل محسوب می شوند.

به طور کلی برچسب های عنوان h1  و h2  در برگیرنده مهم ترین عناوین مقاله شما باید باشند. تعیین درست این برچسب ها می تواند در بالا بردن ترافیک سایت شما اثر گذار باشد.

یکی از مهم ترین آثار استفاده درست از این برچسب ها، ایجاد یک تجربه بهتر برای مخاطبین وبسایتان است. هنگامی که از عناوین بیشتری برای توضیح مطلب مورد نظر خود استفاده می کنید، امکان خواندن سریع و نگاه کلی به محتوا آسان تر خواهد شد و حوصله کاربر سر نخواهد رفت.

۲ بیابید که کاربران شما دقیقا به دنبال چه هستند

باید از اهداف مشتریانتان برای خرید مطلع شوید، زمانیکه از نیاز آن ها با خبر شوید، می توانید محتوایی متناسب با خواسته آن ها تولید نمایید. در نتیجه، با توجه به بازخوردی که از این محتوا ها به دست می آید، کاربران بیشتری را به سایت خود جذب می کنید.

خب از کجا بفهمیم که مشتریان ما بیشتر دنبال چه هستند؟برای فهمیدن این موضوع چند راه وجود دارد؟

• از شبکه ای اجتماعی مثل Quora ، linkedin و یا Ubersuggest  استفاده کنید.

• صفحه های محبوب خود را از نگاه کاربران در Google Analytics ببینید.

• دقت کنید کدام پست بیشتر انتشار داده شده.

• به کامنت های کاربران خود توجه کنید.

از جمله سایت هایی که می تواند شما را برای پی بردن به جذاب ترین مقالات درون سایت خود یاری نمایید، BuzzSumo است. تنها کافی است تا URL سایت خود را وارد کرده و کلیک کنید.

این سایت لیستی از محبوب ترین مطالب شما را بر اساس بیشترین تعداد بازدید نشان می دهد.یکی دیگر از راه هایی که نشان می دهد مردم چه موضوعی را بیشتر می پسندند، این است که ببینید محتوای شما چند بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

اما ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع، خواندن نظرات کاربران سایت و یا شبکه های اجتماعی است. بعلاوه، زمانی که شما نظرات کاربران وب سایت خود را می خوانید و به آن ها پاسخ می دهید، ترافیک سایتتان به شکل چشم گیری افزایش میابد.

از خود بپرسید: «کجا می تونم افرادی رو با علایق و زمینه کاری خودم پیدا کنم؟»

من شخصا دوست دارم از Quora استفاده کنم.

با Quora می توانیم دیدگاه ها، نظرات، ایده ها و چیزهایی که بیشتر مورد علاقه مردم است را ببینیم و منابع مفیدی را برای تولید محتوا به دست آوریم. ابزار دیگری که برای پیدا کردن آنچه مردم بیشتر به دنبال آن می گردند، UberSuggest است.

به کمک آن می توانید کلمات کلیدی طولانی را ایجاد کنید که بیشترین جستجو را در گوکل داشته اند.

سایر شبکه های اجتماعی که می توانند در این راه شما را یاری نماییند گروه های Linkedin و Facebook و یا انجمن های وب مربوط به موضوع شماست.

علاوه بر آن می توانید از Google Analytics نیز برای پیدا کردن آنچه خوانندگان شما به دنبال آن می گردند استفاده کنید.

یکی دیگر از ابزار هایی که می تواند به شما برای پیدا کردن محبوب ترین عناوین کمک کند، این است که ببینید چند بار محتوای شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

BuzzSumo یک ابزار عالی برای این کار است. فقط URL  وب سایت خود را وارد کرده و ضربه بزنیداین ابزار ها می توانند بسیار مفید باشند، زیرا تنها اگر حدس بزنید که مردم بیشتر دنبال چه چیزی می گردند، معلوم نیست محتوای شما موفق خواهد یا نه.

۳ صفحات فرود بهینه سازی شده ایجاد کنید

یک صفحه فرود خوب می تواند فروش شما را بالا برده و ترافیک بیشتری را برای سایتتان به همراه داشته باشد.

زمانیکه صفحات فروش بیشتری ایجاد می کنید، دروازه های بیشتری برای ترافیک جستجوی ورودی باز می شود.متاسفانه بسیاری از شرکت ها به استفاده از صفحات فرود خاص برای جذب کاربران اهمیت زیادی نمی دهند.

این فکر که صفحه اصلی اهمیت زیادی دارد، بسیار درست است اما استفاده از صفحات فرود با کیفیت و پس از آن توسط بازاریابی ایمیل و بهینه سازی جستجوگرها و محتوای مناسب می توان ترافیک فوق العاده ای کسب کرد.

ویژگی های یک صفحه فرود خوب:

• کاربر را با مقالات و محتوای جذاب حفظ کنید (شما می خواهید تا کاربران در صفحه باقی بمانند)

• محتوای مفید و برای صرافا برای خوانندگان خود تهیه کنید نه برای موتورهای جستجو.

• راه ارتباطی داشته باشد (برای خرید محصول یا خدمات، دانلود و یا… )

تحقیقات اخیر نشان می دهد، صفحاتی که دارای ۱۰-۱۵ صفحه اصلی هستند، ۵۵% بیشتر از سایت هایی که کمتر از ۱۰ صفحه اصلی دارند بازدید کننده خواهند داشت. کسب و کارهایی با بیش از ۴۰ صفحه اصلی،  ۵۰۰% بازدید کننده بیشتری دارد.

اگر از Optimizepress برای وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که برچسب های عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی را اضافه کرده اید. محتوای صفحه شما باید مفید باشد.

محتوا باید طوری نوشته شود که خواننده مجبور و علاقه مند به خواندن جمله بعدی شود. به این نکته توجه داشته باشد که پیکربندی یک محتوای خوب با عنوان جذاب آغاز می شود.

نکته بعدی طراحی صفحه اصلی است، اگر طراحی صفحه اصلی خوب نباشد، حتی با وجود بهترین محتوا هم به احتمال زیاد شکست خواهید خورد.

لینک ها یک عامل عظیم در رتبه بندی برای گوگل هستند و احتمالا همیشه هم خواهند بود. لینک های با کیفیت صفحه شما را در جستجو به بالا منتقل می کنند.

از آنجایی که ۷۵ درصد از کاربران بیشتر از سایت های صفحه ۱ استفاده می کنند، مهم است که رتبه سایتمان را تا حد ممکن بالا ببریم.